close

大家好,我是李咏馨醫師

  • 為甚麼喜歡抽脂?
認識我的人都知道,我超喜歡美食,完全沒有抵抗力。然而我也超級愛漂亮,自己也因為小腹跟掰掰袖很困擾。我想,就是這兩個因素,讓我變成專門抽脂的醫師。

身為一個女生,卻特愛看漂亮的女生,從小喜歡美術,學醫之後我愛上了雕塑,抽脂的學問易學難精,我喜歡的是它的挑戰性。我也喜歡把人體當藝術品看,把曲線雕塑出來美感,客人滿意也增加自信,這是我最大的成就感,越有挑戰性的個案,我越喜歡。

"You change the outside;you change the inside"

抽脂界的元老重量級人物 Pierre Fournier曾經說過當你改變了外貌,就能改變你的心靈,臨床的工作讓我常看到這句話的應證,抽脂真的是一個能讓人幸福的手術,我以我的工作為樂也為榮。
  • 抽脂就能變漂亮嗎?

我自己跟很多女生一樣,愛漂亮的心,總是嘗試了很多減重的方法,例如減肥藥,埋線等等,但是總是停藥就復胖,呈現一個溜溜球的狀態。臨床經驗讓我發現,體重機上的數字不重要,我們要的是曲線與健康。曲線能靠後天的雕塑去改變,健康是自己要努力的,少吃多動是不是法門。

脂肪也是很棒的材料,可以應用在自體豐胸與臉部的雕塑,脂肪組織內間質幹細胞
我相信在未來也會有很大的發展。

對於每一位詢問的個案,我都能夠體會每一位想要變美的心情,我們的一舉一動,外貌身形
都是我們的名片,代表我們這個個體,這是很重要的,對於每一位我都希望很誠摯
的分享與溝通,充分的溝通是最重要的環節,而且每一位個案都要做到最好的手術效果,
品質是我們最重視的層面,也很感謝您看到這裡,謝謝您的肯定!

 

學歷

國立台灣大學醫學士
 

經歷

亞太美容外科醫學會理事
台大醫院專科醫師
亞太美容外科醫學會專科醫師
台灣自體脂肪移植醫學會醫師
中華民國美容醫學醫學會醫師
台灣微整型美容醫學會醫師
 

現任

鍾馨診所院長
鍾婦產科主治醫師
 

專長

顯微抽脂(全身脂雕, 臉部脂雕)-不需全身麻醉/不需穿著塑身衣/不需二次拉皮
表淺脂雕(小腿雕塑, 六塊雕塑)-不需全身麻醉/不需穿著塑身衣/不需二次拉皮
Dynamic Micronization Technique 高存活自體豐胸
Dynamic Micronization Technique 高存活自體臉部雕塑
顯微抽脂介紹連結 javascript:void(0);/*1496894805576*/
 
臉部筋膜層無痕拉提
微創3D隆鼻
微創3D下巴
皮膚斑點治療
細緻皮膚檢測

手術分享
 

原廠指定種子醫師

德國鑽石玻尿酸Varioderm
比利時渦漩抽脂Nutation
 

原廠認證醫師

衛生署雷射及脈衝光治療認證醫師
精緻自體脂肪移植認證醫師
Allergan原廠認證醫師
Thermage原廠認證醫師
彩衝光M22原廠認證醫師
韓國塑顏拉提原廠認證醫師
義大利蒙娜麗莎DEKA原廠認證醫師
 

學術發表

1.探討脂肪移除對身體的影響

2.探討抽脂的安全性

3.發表如何讓抽脂高度安全

醫學研討

國內外證書

國內外學術交流 

 

PERCEPTION OF PERFECTION
Dr. Claire Lee, a cosmetic surgeon in private practice in Yung-He, Taiwan, is an   advocate for the application of the scientific method to cosmetic surgery, an approach known as evidence-based medicine. Dr. Lee also specialized in “fat” and wished more medical applications. 
 
The Preface
Dr. Lee provides information about cosmetic surgery so that patients know what to expect. Patients do not like surprises. Patients need to know what to expect during the recovery period. They need to know how long it will be before they are back to normal. How long do they need to be off work? They need to know about complications.
 
It is not unusual for me to introduce a patient being seen in consultation in my office to another patient who is returning for a follow-up appointment. Almost invariably, patients do not mind sharing their experiences. Patient-to-patient communication is the most credible type of patient education. Patients benefit from the experience of others, which is the reason I have included their testimonials. I want the reader to hear from patients themselves.
 
Procedures are described in language that I hope is not too confusing, but at the same time is not overly simplified. If you ask 10 different plastic surgeons a question, you will get 15 different answers. My job is to present the facts in the plainest way I can and rely on my patients to come to the conclusion that makes sense for them.
 
The Goal
 We want to achieve three goals:
• Make you look better, not different.
• No telltale signs of surgery.
• No artificial look.
 
 Among the factors you might consider in choosing a surgeon, none is as important as simply looking at your surgeon’s work. You could talk with the clients who had experienced before or just completed the surgery. They are the most honest source of information. 
arrow
arrow

    李咏馨醫師 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()